Filing # 27764058 E-Filed 05/27/2015 04:00:57 PM

IN THE CIRCUIT COURT OF THE SIXTH JUDICIAL CIRCUIT
IN AND FOR PINELLAS COUNTY, FLORIDA

TERRY GENE BOLLEA professionally
known as HULK HOGAN,

Plaintiff,
Case No.: 12012447-CI-011
VS.

HEATHER CLEM; GAWKER MEDIA,
LLC aka GAWKER MEDIA; et al.,

Defendants.

REPLY IN SUPPORT OF PUBLISHER DEFENDANTS’
MOTION FOR SUMMARY JUDGMENT ON PUNITIVE DAMAGES

Hogan concedes, as he must, that to obtain punitive damages he is required to present
clear and convincing evidence that the defendant had actual subjective knowledge or
awareness that his conduct was unlawful. But he completely sidesteps the detailed factual
record the Publisher Defendants presented, including a 43-paragraph Statement of Undisputed
Material Facts, submitting no counterstatement, limited exhibits (and few dealing with this
story), and extremely limited testimony. And, he substitutes soaring rhetoric like “the Gawker
Defendants believe they are above the law,” Opp. at 1, for reasoned legal argument.

Hogan’s motion is based on three fundamental errors of law. First, he wrongly asserts
that the numerous cases cited by the Publisher Defendants adjudicating punitive damages issues
as a matter of law are somehow inapposite because some of them were decided after trial rather
than on summary judgment. Second, he contends that whether defendants believed in the
lawfulness of their conduct is necessarily and automatically a jury question, despite substantial

case law to the contrary. Third, he argues that Gawker’s past behavior entitles him to punitive

***ELECTRONICALLY FILED 5/27/2015 4:00:57 PM: KEN BURKE, CLERK OF THE CIRCUIT COURT, PINELLAS COUNTY ***



damages here, even though it actually confirms that the Publisher Defendants only publish when
they believe that something is newsworthy.
A. Where, As Here, There Is No Jury Question, Summary Judgment is Warranted.
Hogan concedes that there are a host of cases that find that punitive damages are
unavailable where, as here, there is no clear and convincing evidence that the defendant had
subjective knowledge or awareness that his conduct was unlawful. Opp. at 9, 10 n.8, 12-13. He
also concedes that there are a number of cases that decide that issue on summary judgment.
Opp. at 12; see also Pub. Def.’s Combined Punitive Damages Br. (“Pub. Def. Br.”) at 6-7 (citing
cases). His main contention is that the decisions rejecting punitive damages claims in
circumstances similar to those here are inapplicable because they were only decided after trial.
To make this point, Hogan relies principally on the district court opinion in Toffoloni v.
LFP Publishing Group, 2010 WL 4877911 (N.D. Ga. Nov. 23, 2010) (“Toffoloni Dist. Ct.”),
which arose from Hustler magazine’s publication of twenty-year-old modeling photographs of a
then-recently murdered wrestler, Nancy Benoit. Hogan correctly notes that the trial court denied
summary judgment on the issue of punitive damages and held that “what LFP believed at the
time of publication is a question for the jury.” Id. at *5. Hogan’s reliance on this is remarkable

because the trial court’s holding that the publisher’s belief is a jury question was reversed by the

Eleventh Circuit. See Toffoloniv. LFP Publ’g Grp., 483 F. App’x 561 (11th Cir. 2012)

(“Toffoloni IT”). The Eleventh Circuit’s opinion makes clear that the lower court’s ruling was
“affirmed in part and vacated and remanded in part”: specifically, the district court’s
adjudication of summary judgment on the merits was affirmed, see id. at 562 n.3, but its ruling
on punitive damages was reversed and remanded with instructions to vacate the punitive

damages award as a matter of law.



While Hogan is correct that the Eleventh Circuit’s ruling was reversing a jury verdict, the
Court made clear that, on the record before it, this was not a jury question at all. Specifically, the
Eleventh Circuit held: “We agree with [defendant] that no reasonable jury could find clear and
convincing evidence to support the imposition of punitive damages.” Id. at 563; see also id. at
564 (“we conclude that no reasonable jury could find by clear and convincing evidence that
punitive damages were warranted in this case”). Where an appellate court holds as a matter of
law that “no reasonable jury could find clear and convincing evidence to support the imposition
of punitive damages,” that means that the issue is not a jury question, that there are no factual
questions that are properly submitted to a jury, and that on that record the defendant was entitled
to judgment as a matter of law.'

Indeed, had the Fleventh Circuit believed that summary judgment was properly denied,
that there were fact questions about the publisher’s belief in the lawfulness of its actions, and that
that those fact questions were properly submitted to a jury, it would have deferred to the jury’s
finding that Hustler and its publisher had engaged in the egregious conduct required to support
an award of punitive damages. But the Court did no such thing.

Instead, it reviewed the undisputed evidence, evidence that looks very much like the
undisputed evidence submitted here by the Publisher Defendants. First, the publisher, Larry

Flynt, “testified that when the Benoit images were proposed for publication, he thought that they

' Hogan chides the Publisher Defendants for failing to mention the district court decision
in its punitive damages motion, while at the same citing it in one of their Daubert motions. See
Opp. at 9 n.7. But that motion relies on a different holding in the Toffoloni opinion about the
admissibility of expert testimony, one that, unlike the punitive damages holding, was not
disturbed on appeal. See Toffoloni Dist. Ct., 2010 WL 4877911, at *3 (holding that expert
“testimony is not admissible for purposes of showing that the photographs were newsworthy.
Whether the photographs are protected as newsworthy is a question of law.”).



were ‘clearly’ newsworthy and thus LFP did not need . . . permission to publish them.” /d.
Second, the author of the Hustler story at issue testified “that LFP did not need permission to
publish the photographs because Benoit had been ‘in the news so much.’” Id.; see also id.
(author similarly testifying “that he believed that no permission was necessary because he did not
see any legal distinction between these photographs of Benoit and paparazzi photographs of
celebrities that were published in other magazines without the celebrities” permission”). Another
executive at Hustler testified, “everyone in the company felt we were on firm, solid legal ground
that we had the right to freedom of press, that we had the right to publish photographs. They
were newsworthy. We were writing a news article amidst a flurry of news reporting about
Nancy Benoit’s early life.” Id. at 564. And, just as Hogan sent a cease and desist letter here,
“about a week after the issue was publically released in the United States, Toffoloni’s counsel
sent a letter to LFP demanding that the photographs not be published.” Id. at 563-64.

LFP’s legal advisors . . . drafted a response to Toffoloni’s counsel [which]

insisted that no permission was necessary because the photographs were ‘being

used to illustrate a legitimate and serious news article . . . on [Benoit’s] life. . . .

Thus, we are not dealing with a commercial exploitation of Ms. Benoit’s image

for monetary gain, but as part of a legitimate news story.’

Id.

Based on all this evidence, and despite the obvious fact that Hust/er magazine routinely
publishes pornography for a profit, the Toffoloni II court held that “[t]here was substantial,
consistent, and uncontroverted testimony from numerous LFP employees showing that they
honestly and reasonably (albeit mistakenly) believed at the time that the photographs fit under
the newsworthiness exception to the right of publicity.” Id. at 563. In language that is

particularly instructive here, the Court added: “The strongest evidence supporting our

conclusion that this mistake on LFP’s part was reasonable is the fact that the district court in this



case initially dismissed Toffoloni’s case because the court agreed with LFP that the photographs
met the newsworthiness exception”; even though that holding was later reversed, “we do not
believe that publishers should be held to a higher standard than that of the learned district judge.”
Id. at 564.

Just as in Toffoloni, the undisputed facts here confirm the Publishers Defendants’ belief
that this Publication was newsworthy and therefore lawful. For example, the author of the
Publication, A.J. Daulerio, testified that he “thought it was newsworthy” and that the video
excerpts “would give a little more insight into the stuff that was already in the public record and
also show some inconsistencies in what Hulk had stated publicly and what there was as visual
evidence.” Daulerio Dep. (Smith Aff. Ex. 6) at 124:14-22, 159:5-7; see also id. at 214:24 —
215:8 (testifying that the tape’s overall “newsworthiness at that point was both . . . the existence
of the tape and verifying its existence, and then my own personal commentary about celebrity
sex tapes and the one in particular involving Hulk Hogan™). Gawker’s CEO Nick Denton
likewise testified that he “believe[d]” in the story’s “newsworthiness” and believed that the video
excerpts were “an essential part of the whole story.” Denton Dep. (Smith Aff. Ex. 5) at 224:19-
21, 243:16-17. Emma Carmichael, who was the Managing Editor of gawker.com at the time,
testified that the story was properly published because it concerned “a public figure” and
“contextual stories related to this incident . . . were already out in the public,” explaining that, as
a result, she “was very comfortable with the way we framed the story and the context we gave
the story.” Carmichael Dep. (Smith Aff. Ex. 4) at 55:14-16, 60:6-12. And Scott Kidder,
Gawker’s COQ, testified on behalf of the company that Gawker “felt that . . . the video along
with the narrative was extremely newsworthy, and that was the primary motivation in publishing

it.” Kidder Dep. (Smith Aff. Ex. 10) at 235:17-20. Mr. Kidder further explained:



The video, when taken with the post, looked at a well-known American celebrity
who had put himself out there by appearing in television shows, showing himself
as a 1950s-style father, had written at length in a book about, about his marriage,
contemplating suicide, cheating . . . on his wife. The video had been rumored
online, but there was no . . . evidence that it . . . truly exist[ed]. And in addition to
that A.J.’s narrative described how celebrity sex at the end of the day is rather
boring and pedestrian . . . .

Id. at 235:23 — 236:13.

And, just like the defendant in Toffoloni, when Gawker received a cease-and-desist letter
shortly after the Publication was published, Gawker’s then-counsel explained that Gawker
believed in the “newsworthiness of the video™:

The existence and the content of the video were widely reported prior to

Gawker’s publication. Indeed, various news outlets had already identified the

woman in the video and her husband [and] the video depicts Mr. Bollea having

sex with a married woman in the woman’s home. . . . [T]he one minute clip

shows very little sexual activity and is clearly newsworthy given the public

interest in Mr. Bollea’s marriage, divorce and his extramarital activities.

Smith Ex. 14 (Oct. 9, 2012 email from Gawker’s counsel to D. Houston); id. (also explaining
that “the video is not being used for a ‘commercial’ purpose (as the law defines it), is true, and is
newsworthy”). Mr. Denton testified that even after receiving the cease and desist letter, he
continued to believe that the publication was newsworthy. See Denton Dep. (Smith Aff. Ex. 5)
at 243:13-17 (“Q: After [the cease and desist] letter was received, why did Gawker not remove
the sex tape from its site? A: Because we continued to believe in its newsworthiness.”). And,
John Cook, the editor who succeeded Daulerio shortly after the Publication was published,
testified that he “absolutely” believed that “the tape was clearly newsworthy,” explaining that:

The existence of the tape, the circumstances under which it was made, the identity

of the participants . . . had been the subject of the intense scrutiny by TMZ and

other news organizations and it was something circulating . . . in the talk radio

community. . . . And it was of sufficient interest that Hulk Hogan himself called
in to TMZ to discuss it. But the actual tape that we are talking about was a



lacuna, it was a missing piece. No one knew what the actual tape was. No one

knew what they were talking about. The post actually let people know what

everyone was talking about. It is informative in that context.

Cook Dep. (Smith Aff. Ex. 15) at 103:6-7, 104:2-20. See generally Punitive Damages SUMF
99 24-43, and the exhibits to the Smith Affidavit referenced therein.

Thus, just as in Toffoloni, all of the people involved in the Publication uniformly testified
that they believed — and continue to believe — that the Publication was newsworthy and therefore
lawful. And, just as in Toffoloni, the fact that a judge — here, four judges — concluded that the
Publication was newsworthy and therefore lawful means that as a matter of law the Publisher
Defendants’ belief was not unreasonable, even if Hogan and ultimately this Court disagree with
that belief. As a result, just as in Toffoloni, that means that “no reasonable jury could find by
clear and convincing evidence that punitive damages [are] warranted in this case.” Toffoloni I1,
483 F. App’x at 563; id. at 564 (same).

Hogan does not dispute any of this, and has not presented a shred of testimony or other
evidence that the Publisher Defendants’ did not in fact believe in the newsworthiness of their
Publication to rebut this undisputed record. Instead, Hogan theorizes that Gawker published the
sex tape gratuitously to make money. See, e.g., Opp. at 6 (a jury “can conclude that the Gawker
Defendants did not care about Mr. Bollea’s privacy rights when invading them would bring
Gawker increased traffic and profits”) (emphasis added). But here again, the facts are
undisputed. It is undisputed that Gawker did nof publish or otherwise capitalize on the full 30-
minute sex tape that it received, Smith Aff. Ex. 9 at 8-10, and instead prepared brief excerpts
running one minute and forty-one seconds, containing just nine seconds of sexual activity, and
omitting substantial additional sexual activity depicted on the full 30 minute tape, id. at 8.

Indeed, there is no question that the defendant in Toffoloni sold its publication for a profit, and



highlighted the photos in question on its cover. Toffoloni Dist. Ct., 2010 WL 4877911, at *2, *5.
But that made no difference to the outcome of the case, because virtually all publishers operate
to make a profit, and that does not speak to whether they believed a particular story to be
newsworthy. See also Pub. Def. Br. at 15-18 (citing additional authorities).

At bottom, Hogan contends that, even if no reasonable jury could find clear and
convincing evidence to support an award of punitive damages, the Court should nevertheless
submit that issue to a jury only to find after trial that it was not in fact a jury question. That
simply makes no sense. Neither justice nor efficiency is served by allowing a claim to proceed
to trial where it is abundantly clear at the summary judgment stage that there is no “clear and
convincing evidence” to support submission to a jury. See Fla. R. Civ. P. 1.510.2

B. Where, as Here, the Facts As to a Publisher’s Belief Are Undisputed,
Summary Judgment is Warranted.

Hogan also cites a series of cases claiming they stand for the proposition that “summary
judgment on the issue of whether the requisite mental state for punitive damages can be met is
almost never appropriate.” Opp. at 9; see also Opp. at 4, 8 (a defendant’s “belief” about
something 1s a “quintessential jury question that cannot be decided on summary judgment”). But
this is simply not true as a matter of law. Florida courts regularly decide that where, as here, the

evidence 1s undisputed, a defendant’s belief is not a jury question.

? Moreover, while Hogan tries to make much of the fact that the Publisher Defendants
supposedly knew that Hogan did not consent to the Publication, the appeals court in Toffoloni
emphasized that, “[i]f the images had been newsworthy, LFP would not have needed permission
to publish them. Thus, the fact that LFP knew that it had never received permission from Benoit
or Toffoloni is not helpful to Toffoloni’s case.” Toffoloni II, 483 F. App’x at 564. Indeed, even
the Toffoloni district court ruling on which Hogan now relies held that “[w]hether Ms. Benoit
consented is irrelevant to [the newsworthiness] inquiry.” Toffoloni Dist. Ct., 2010 WL 4877911,
at *4. See also Pub. Def. Br. at 14-15 (explaining same, and citing additional cases).



Indeed, Hogan ignores the body of Florida case law holding that unauthorized publication
of images — including images of nudity — with the belief that doing so is lawful cannot sustain a
claim for punitive damages as a matter of law. See Pub. Def. Br. at 9-10. See also, e.g., Cape
Publ’ns, Inc. v. Bridges, 423 So. 2d 426, 428 (Fla. 5th DCA 1982) (overturning award of
punitive damages claim as a matter of law in case arising from publication of nearly nude
photograph of private figure plaintiff, where photograph was newsworthy); Genesis Publ’ns, Inc.
v. Goss, 437 So. 2d 169, 170 (Fla. 3d DCA 1983) (“corporate officer’s testimony that, despite the
requirement that permission be obtained [to publish nude photo of plaintiff], his company never
did so,” was insufficient as a matter of law to constitute clear and convincing evidence of a type
that would permit award of punitive damages); Weinstein Design Grp., Inc. v. Fielder, 884 So.
2d 990, 997, 999-1001 (Fla. 4th DCA 2004) (where evidence showed that defendant used photo
believing use was proper, “the trial court erred by . . . submitting the punitive damages claim to
the jury”); Coton v. Televised Visual X-Ography, Inc., 740 F. Supp. 2d 1299, 1313 (M.D. Fla.
2010) (holding as a matter of law that “punitive damages are not warranted because the evidence
does not show that the defendants acted in ‘intentional, wanton, and malicious disregard’ for the
plaintiff’s rights when they used her self-portrait on the packaging of their pornographic movie
DVD”); James Crystal Licenses, LLC v. Infinity Radio Inc., 43 So. 3d 68, 77-78 (Fla. 4th DCA
2010) (no punitive damages as a matter of law despite tortious conduct that included various
“press conferences, flyers, airplane banners, and television, newspaper, and radio ads, including
spoofs using [plaintiff’s] name, voice, and likeness”). Hogan relegates these on-point,
dispositive cases to a one-sentence footnote, see Opp. at 10 n.8, in favor of cases whose fact
patterns and legal claims are far afield and wholly inapposite, see, e.g., id. at 19-20 (citing cases

involving, inter alia, handling of dead bodies, drunk driving, and debt collectors).



Hogan’s position is also inconsistent with the large body of case law routinely granting
summary judgment in defamation cases based on the substantively identical issue of whether the
defendant had actual knowledge or subjective awareness that its publication was false and
therefore unlawful. Just as a plaintiff seeking punitive damages must submit clear and
convincing evidence that the defendant had actual knowledge or subjective awareness that his
conduct was unlawful, to recover in a libel case, public officials and public figures are required
to show clear and convincing evidence that the defendant had actual knowledge or subjective
awareness that the publication was false and therefore unlawful (known as “actual malice”), but
published anyway. Thus, in substantively identical cases summary judgment is regularly
granted, despite plaintiffs’ frequent contention that their state of mind is a jury issue. See, e.g.,
Dockery v. Fla. Dem. Party, 799 So. 2d 291 (Fla. 2d DCA 2001) (affirming summary judgment
where plaintiff “has not presented any record evidence which would clearly and convincingly
demonstrate to a jury that [defendant] knew, at the time of” publication, that the information was
false); Don King Prods., Inc. v. Walt Disney Co., 40 So. 3d 40 (Fla. 4th DCA 2010) (affirming
summary judgment where “evidence, even taken as a whole, [was] not sufficient to prove, by
clear and convincing evidence, that [defendant] acted with” knowledge or awareness of
falsity/unlawfulness, and where the plaintiff had “not presented any evidence that [defendant] in
fact doubted” the lawfulness of its report); Cronley v. Pensacola News-Journal, Inc., 561 So. 2d
402 (Fla. 1st DCA 1990) (affirming summary judgment where defendants demonstrated a lack of
“actual malice”/subjective awareness of falsity in libel case, noting “there is no genuine issue if
the evidence presented in the opposing affidavits is of insufficient caliber or quantity to allow a
rational finder of fact to find actual malice by clear and convincing evidence”); Newton v.

Florida Freedom Newspapers, Inc., 447 So. 2d 906, 907 (Fla. 1st DCA 1984) (affirming

10



summary judgment on issue of whether defendant had subjective belief that its publication was
truthful and therefore lawful); Reeves v. Knight-Ridder Newspaper, Inc., 490 So. 2d 1333, 1334
(Fla. 3d DCA 1986) (same).

Thus, Hogan is simply wrong in contending that summary judgment is improper when
the issue turns on whether the defendant actually knows or is subjectively aware that its conduct
was unlawful. Hogan cannot escape summary judgment simply by contending that a jury is
entitled to disbelieve the defendants’ evidence; his failure to proffer any direct evidence, let
alone clear and convincing evidence, is fatal. See Landers v. Milton, 370 So. 2d 368, 370 (Fla.
1979) (A party opposing summary judgment “must come forward with counterevidence
sufficient to reveal a genuine issue . . . It is not enough for the opposing partly merely to assert
that an issue does exist.”); Mile Marker, Inc. v. Petersen Publishing, L.L.C., 811 So. 2d 841 (Fla.
4th DCA 2002) (granting summary judgment based upon uncontroverted testimony that
publisher believed publication was lawful); Carbonell v. BellSouth Telecomms., Inc., 675 So. 2d
705, 706 (Fla. 3d DCA 1996) (granting summary judgment based solely on unrebutted testimony
of witness for moving party); Fleming v. Peoples First Fin. Sav. & Loan Assoc., 667 So. 2d 273,
273-74 (Fla. 1st DCA 1995) (granting summary judgment on issue involving state of mind where
party opposing summary judgment failed to submit admissible evidence that would permit a jury
to rule in its favor).

In addition to contending that belief is always a jury issue, Hogan also argues that, even if
summary judgment on punitive damages claims may sometimes be appropriate in negligence
cases, it is never appropriate in intentional tort cases. Again, he is wrong. The relevant question
on every punitive damages claim is: Did the defendant engage in the conduct at issue knowing

or aware that it was unlawful? Fla. Stat. § 768.72(2). This question is equally applicable

11



whether the underlying claim is for negligence or for an intentional tort. Indeed, Florida courts
have made clear that negligence claims may support an award of punitive damages,® and, on the
flip side, just because a defendant may have committed an intentional tort does not mean that a
claim for punitive damages is automatically available.”

Thus, Hogan’s attempts to distinguish the numerous additional cases granting summary
judgment on punitive damages are unavailing. Opp. at 12 (citing Tiger Point Golf & Country
Club v. Hipple, 977 So. 2d 608 (1st DCA 2007); In re Leli, 420 B.R. 568 (Bankr. M.D. Fla.
2007); Taylor v. Gunter Trucking Co., Inc., 520 So. 2d 624 (Fla. 1st DCA 1988); Curry v. Cape
Canaveral Hosp., 426 So. 2d 64 (Fla. 5th DCA 1983); Thompson v. City of Jacksonville, 130 So.
2d 105 (Fla. 1st DCA 1961)). In each of those cases, the courts granted summary judgment
where the plaintiff had not submitted clear and convincing evidence that would warrant a finding
that the defendant engaged in “willful and wanton misconduct.” Tiger Point, 977 So. 2d at 610;
see also In re Leli, 420 B.R. at 571 (granting summary judgment on punitive damages claim

where there was “no evidence in th[e] record” that defendants “were engaged in intentional

} See, e.g., Tampa Med. Assoc., Inc. v. Estate of Craig, 915 So. 2d 660 (Fla. 2d DCA
2005) (affirming punitive damages award in negligence case); Matalon v. Lee, 847 So. 2d 1077
(Fla. 4th DCA 2003) (same).

* See, e.g., Air Ambulance Professionals, Inc. v. Thin Air, 809 So. 2d 28, 30 (Fla. 4th
DCA 2002) (just because “record evidence may support an intentional tort,” it does not
“necessarily [support] an award of punitive damages”); see also Pub. Def.’s Br. at 8 n.2 (citing
additional cases). Indeed, there are many examples of Florida courts granting summary
judgment, or denying leave to amend to add a claim for punitive damages, in cases where the
underlying claim is an intentional tort. See, e.g., In re Leli, 420 B.R. 568 (M.D. Fla. 2009)
(granting summary judgment on punitive damages where underlying claim was intentional tort);
Ayers v. Wal-Mart Stores, Inc., 941 F. Supp. 1163 (M.D. Fla. 1996) (same); Cherestal v. Sears
Roebuck & Co., 2014 WL 644727 (M.D. Fla. Feb. 19, 2014) (same); Endacott v. Int’l
Hospitality, Inc., 910 So. 2d 915 (Fla. 3d DCA 2005) (affirming denial of motion for leave to
amend to add punitive damages claim in intentional tort case); GEICO Gen. Ins. Co. v. Hoy, 136
So. 3d 647 (Fla. 2d DCA 2013) (same).

12



misconduct” or had the “specific intent” necessary to sustain a punitive damages claim); Taylor,
520 So.2d at 627 (affirming summary judgment over dissent’s objection that defendant had
engaged in a “deliberate act in direct violation of law that created an obvious and imminent
danger of serious injury”); Curry, 426 So. 2d at 64 (affirming summary judgment where “the
record contains no basis to conclude [that the defendants] acted with malice, gross negligence or
fraud”); Thompson, 130 So. 2d at 106-109 (finding record insufficient to support punitive
damages claim in invasion of privacy case). Simply put, in the absence of such evidence,
summary judgment is required.

C. The Undisputed Evidence Negates Hogan’s Contention that the Publisher
Defendants “Knew” that This Publication Was Unlawful.

Finally, Hogan contends that evidence of other examples of things Gawker published and
did not publish (and criticized others for publishing) means that the Publisher Defendants knew
that this Publication was unlawful. Opp. at 13-15, 22. That is both incorrect factually, and
immaterial as a matter of law. First, Hogan’s contention that these other examples are “similar”
rests on a misunderstanding of how the newsworthiness analysis works. Hogan has conceded
that “courts examine the context of the publication, as well as its content, when evaluating First
Amendment public concern arguments.” Bollea SJ Opp. at 43 n.16. A defendant necessarily
considers the same things in formulating a belief as to whether a particular publication is
newsworthy and therefore lawful. Thus, by definition, because the determination about whether
a publication addresses a matter of public concern depends on its particular context and content,
relying solely on decisions about publishing other things, while completely ignoring the

undisputed testimony about this Publication from multiple witnesses, is unavailing.

13



Moreover, that problem aside, for Hogan’s argument to work, he would need to show that
Gawker has a routine practice of invading people’s privacy without regard to newsworthiness,
and that they followed that practice here. But even the extremely limited evidence he has
submitted shows the opposite. Indeed, it shows that sometimes the Publisher Defendants believe
something is newsworthy and publish, while other times they believe something is not
newsworthy, and do not publish, frequently criticizing others who do. Even if the Court were to
determine that the Publisher Defendants’ judgments about the newsworthiness of the content of
different stories with different contexts was somehow relevant here (and was willing to engage in
separate mini-trials about each of them to determine whether they were newsworthy or otherwise
lawful, and whether defendants actually knew or were aware that those other publications were
unlawful), there is simply no evidence that Gawker engaged in a pattern or practice of

disregarding of people’s rights no matter the circumstances.’

* Although the Publisher Defendants’ beliefs regarding different publications are in no
way relevant to the question of whether they believed that this Publication was newsworthy, they
nevertheless feel constrained to set the record straight on the question of whether they published
a live link to the video of Erin Andrews naked in her hotel room. See Opp. at 14, 22 n.33. They
did not. See Pub. Def. Br. at 21. Mr. Daulerio testified under oath that “I didn’t post actually a
link to the [Erin Andrews] video.” Daulerio Dep. (Smith Aff. Ex. 6) at 87:25 — 88:2. And, the
article itself (which Hogan both does not attach and ignores), confirms that the link identified
therein was dead, specifically noting: “the video’s been removed.” Smith Aff. Ex. 18. Hogan
simply asserts that “Daulerio’s testimony makes no sense and the jury is entitled to disbelieve it,
but that is argument, not evidence, and it is evidence that is required to overcome summary
judgment. Fla. R. Civ. P. 1.510.

22

14



CONCLUSION
For the foregoing reasons, and for the reasons stated in their opening brief on punitive
damages, the Publisher Defendants respectfully request that this Court grant their motion for
summary judgment on punitive damages.

Dated: May 27, 2015 Respectfully submitted,
THOMAS & LOCICERO PL

By: __/s/ Gregg D. Thomas
Gregg D. Thomas
Florida Bar No.: 223913
Rachel E. Fugate
Florida Bar No.: 0144029

601 South Boulevard

P.O. Box 2602 (33601)

Tampa, FL 33606

Tel: (813) 984-3060; Fax: (813) 984-3070

gthomas(tlolawfirm.com

rfugate(@tlolawlirm.com

Seth D. Berlin

Pro Hac Vice Number: 103440

Michael Sullivan

Pro Hac Vice Number: 53347

Michael Berry

Pro Hac Vice Number: 108191

Alia L. Smith

Pro Hac Vice Number: 104249

Paul J. Safier

Pro Hac Vice Number: 103437

LEVINE SULLIVAN KOCH & SCHULZ, LLP
1899 L Street, NW, Suite 200
Washington, DC 20036

Tel: (202) 508-1122; Fax: (202) 861-9888
sberlin@lskslaw.com
msullivan(@lskslaw.com
mberry(@lskslaw.com
asmith@lskslaw.com
ssalier@lskslaw.com

Counsel for Defendants Gawker Media, LLC,
Nick Denton, and A.J. Daulerio

15



CERTIFICATE OF SERVICE

I HEREBY CERTIFY that on this 27th day of May 2015, I caused a true and correct

copy of the foregoing to be served via the Florida Courts’ E-Filing portal upon the following

counsel of record:

Kenneth G. Turkel, Esq.
kturkel@BajoCuva.com

Shane B. Vogt, Esq.

shane.vogt@ BajoCuva.com

Bajo Cuva Cohen & Turkel, P.A.

100 N. Tampa Street, Suite 1900

Tampa, FL 33602

Tel: (813) 443-2199; Fax: (813) 443-2193

Charles J. Harder, Esq.

chardere@HMA (irm.com

Douglas E. Mirell, Esq.

dmirellrl@HMA firm.com

Sarah Luppen, Esq.

sluppen@HMA firm.com

Harder Mirell & Abrams LLP

1925 Century Park East, Suite 800

Los Angeles, CA 90067

Tel: (424) 203-1600; Fax: (424) 203-1601

Attorneys for Plaintiff

Barry A. Cohen, Esq.
beohen@tampalaw{irm.com

Michael W. Gaines

mgaincs@tampalaw [irm.com

Barry A. Cohen Law Group

201 East Kennedy Boulevard, Suite 1950
Tampa, FL 33602

Tel: (813) 225-1655; Fax: (813) 225-1921

Attorneys for Defendant Heather Clem

David Houston, Esq.

Law Office of David Houston
dhouston{@houstonlaw.com
432 Court Street

Reno, NV 89501

Tel: (775) 786-4188

/s/ Grege D. Thomas
Attorney




